• Door naar de hoofd inhoud
klantbeleving - iederaan kan het klantbeleving - iederaan kan het
  • Ambassadeurs
  • Wijzelf over ons
  • just some stories
  • inloggen Mystery Shopping
  • Contact
  • InHouse
  • Open events
    • Masterclass Heartset
  • Mystery Shopping 3.0
    • Mystery shopper worden?
  • Inspirerende Spreker
Hospitality Fit Jaarprogramma
  • Incompany
  • Open events
    • Masterclass Heartset
  • Mystery Shopping 3.0
    • Mystery shopper worden?
  • Inspirerende Spreker
  • Testimonials
  • Contact
  • Blog
De les van ballonnen

Waarom zou je andere mensen blij willen maken?

Een leraar had honderden ballonnen mee naar school genomen en haalde alle kinderen van de hele school bij elkaar in de gang. Hij deelde de ballonnen uit en vroeg hen om één ballon op te blazen en hun eigen naam erop te zetten. De kinderen zagen het als het begin van een leuk spel en deden wat hij vroeg.

Toen iedereen zijn ballon had opgeblazen en de eigen naam erop had gezet, knikte de leraar tevreden en vroeg hen alle ballonnen de hal in te gooien. De hele hal lag ineens vol met ballonnen en de leraar stond er middenin en husselde ze flink door elkaar. De kinderen keken geboeid naar hem en al die ballonnen en wachten in spanning af wat er zou gaan komen.

Toen de leraar klaar was met het husselen van de  ballonnen, wendde hij zich weer tot de kinderen en gaf hen de opdracht om binnen vijf minuten de ballon met eigen naam erop te vinden. De kinderen waren door het dolle en renden door de hal met ballonnen en zochten en zochten naar hun eigen ballon tussen die hele gang vol met ballonnen.

Alle kinderen deden hun best, maar na 10 minuten, had nog niemand zijn eigen ballon gevonden.De leraar merkte dat het enthousiasme afnam en besloot een time-out te doen. Hij keek rond en zag de teleurgestelde koppies en de rode wangen.

De leraar gaf hen vervolgens de opdracht om de ballon op te pakken die het dichts bij lag en deze aan de persoon te geven wiens naam erop stond. De kinderen doken weer vol energie tussen de ballonnen en pakten allen de eerste de beste ballon. Vervolgens zochten ze de juiste persoon bij de ballon.

En toen gebeurde er iets verrassends… In minder dan 5 minuten had iedereen zijn eigen ballon. Trots keken de kinderen naar de leraar.

De leraar keek voldaan naar de kinderen en zei tegen hen:

“Ballonnen zijn als geluk. Niemand vindt het als ze het enkel voor zichzelf zoeken. Maar als iedereen investeert in elkaars geluk, vindt iedereen zijn eigen geluk het snelst.”

Categorieën

  • Anekdote
  • Boeken
  • Interessante bedrijven
  • Klantologie
  • Leiderschap
  • Nieuws
  • Opleiding
  • Uncategorized

Recente berichten

  • De oplossingsmachine
  • Wat je team écht nodig heeft om te shinen!
  • Rem eraf, Gas erop
  • De Psychologie van Besluitvorming
  • “I’m Sasha Fierce!”

Tags

#gastbeleving #Philoxenia Atlas of the Heart Brene Brown emotie Fish! Film Fish! Market gastvrijheid geluk geluksmomentjes klantbeleving klantloyaliteit koopgedrag leiderschap meerverkoop peak-end rule Samenvatting The Alter Ego Effect vis! Film Vis markt

Archieven

  • december 2024
  • oktober 2024
  • juni 2024
  • maart 2024
  • januari 2024
  • oktober 2023
  • september 2023
  • mei 2023
  • maart 2023
  • februari 2023
  • januari 2023
  • december 2022
  • september 2022
  • juli 2022
  • juni 2022
  • mei 2022
  • maart 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • juni 2021
  • mei 2021
  • december 2018
  • september 2018
  • juli 2018
  • juni 2018

Schrijf mij in


    Neem contact op

      Blijf op de hoogte

      [yikes-mailchimp form="1"]

      "Being of service to others is what brings true happiness!" - Marie Osmond

      Geen optimale klantbeleving, zonder optimale medewerkersbeleving, en andersom hetzelfde! In onze ontwikkeltrajecten is dit altijd een key-factor.

      Klantbeleving leer-traject

      Klantbeleving | 3009 MD Rotterdam | +31 (0)10 222 35 48 | info@klantbeleving.nl

      Copyright 2025 Klantbeleving

      Privacy Disclaimer | Klachtenregeling

      © 2025 Klantbeleving. Made with ♥ by Virtuele Helden

      Klantbeleving Facebook
      Klantbeleving Pinterest
      Op onze website worden analytische cookies gebruikt, zodat we het gebruikersgemak van onze website kunnen verbeteren.OkéMeer lezen