What makes people connect with the message?
Stories!!
Storytelling doet veel mensen denken aan fictie; een lekkere zomer roman, een fabel of sprookje. Maar een ‘story’ is niet alleen fictie. Eigenlijk vertellen we elke dag ‘stories’. Hoe we ons verleden zien, hoe we ons onze toekomst voorstellen, dit zijn allemaal ‘stories’. Hoe we een boodschap verpakken, een product of service beschrijven, zijn ook ‘stories’. Een pitch, presentatie, een pleidooi. allemaal ‘stories’.
“Stories geven kleur en diepte aan saaie data en zorgen ervoor dat mensen ermee kunnen connecten.” (Peter Gruber)
“Stories are data with a soul” (Brene Brown).
We kunnen niet meer zonder, want het is een van de meest krachtige tools om mensen aan je boodschap te binden.
Iedereen kan dus al storytellen. Maar waarom zijn dan niet alle stories pakkend? Wat maakt dat een story impact heeft? Al 15 jaar werken wij met storytelling in onze trainingen en trajecten over de hele wereld en weten inmiddels wat wel en niet werkt en wat een story nodig heeft om écht effectief te zijn.
Omdat ons veel werd gevraagd om onze kennis en inzichten te delen, hebben we deze workshop ontwikkeld.
Wat gaan we doen?
We nemen een aantal succesvolle verhalen en we kijken naar wat de overeenkomsten zijn. Waarom werken sommige verhalen wel en sommige niet. Wat blijft extra lang hangen en waarom? Wat maakt echte impact en hoe kan dit? Daarna maak je een eigen verhaal. Je ontwerpt het gericht op een doelgroep en boodschap die voor jou belangrijk is.
Jouw verhaal
in 3 stappen:
Stap 1
SHAPE IT
In de ‘shape it’ fase kom je met een eerste opzet van je verhaal. En formuleer je de boodschap van je verhaal. Welke impact wil je maken en hoe kom je van je verhaal op vloeiende wijze naar de moraal?
Stap 2
SHARPEN IT
In ‘sharpen it’ gaan we aan de slag met vertel technieken? Hoe maak je je verhaal spannend? Hoe bouw je de spanningsboog op in de verschillende fases van je verhaal?
Stap 3
SHARE IT
In ‘share it’ ga je zelf je verhaal vertellen, maar ook luisteren naar hoe anderen jouw verhaal vertellen. Hierna maak je de laatste wijzigingen en is je verhaal af.
Er zijn 12 plekken zodat er ruimte is voor individuele aandacht. Laat je weten of je meedoet?
Storytelling workshop
Praktische informatie
2 dagen op 5 & 6 novemberf van 10.00 Tot 17.00 uur
Locatie: Dorpstraat 137 in Jisp (gratis parkeren)
Investering: 995,- euro
(ex BTW en inclusief heerlijke lunch, koffie/thee/fris)